Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, îl acuză pe primarul Nicușor Dan că face un joc de imagine atunci când vorbește despre lipsa aerului condiționat în autobuze. Sindicalistul le ia apărarea șoferilor și spune că motorina nu poate fi furată din rezervoare, pentru că acestea ar fi prevăzute cu site. Mai mult, spune Ivan, aerul condiționat nu funcționează nici la aproape 80% din tramvaie – vehicule care nu circulă cu motorină.
Florin Ivan a reacționat după ce edilul Nicușor Dan a declarat că Societatea de Transport București (STB) face o anchetă internă privind şoferii care nu ar da drumul la aer condiţionat. Sindicalistul este de părere că nu șoferii sunt de vină pentru lipsa aerului, ci managementul defectuos al STB.
„Din punctul meu de vedere, este doar un joc de imagine al lui Nicușor Dan, asta vrea, să-și spele imaginea față de această neputință a managementului, pentru că aerul condiționat nu funcționează nici măcar pe unele tramvaie Astra Imperio. De multe ori sare tensiunea la ele dacă se dă drumul la aer”, a spus Florin Ivan, pentru Gândul.
Președintele APT a explicat de ce motorina din rezervoarele autobuzelor nu poate să fie furată.
„Motorină nu se poate fura, pentru că la rezervoarele de pe autobuze există site, ca să nu se bage furtunul. Iar la capacul de rezervor există un sistem care comunică cu sistemul autobuzului și dacă apar pierderi de motorină mai mari de jumătate de litru sau creșteri bruște, apare o notificare în sistem”, a detaliat Florin Ivan.
Președintele APT a precizat că la 80% din tramvaie nu există aer condiționat.
„Oricum, este o minciună, din punctul meu de vedere, să spui că șoferii sunt de vină, pentru că nici la tramvaie nu există aer condiționat, la 80 la sută dintre ele, sau la peste 60% din troleibuze. Deci aici ce motorină se mai fură, de ce nu funcționează aerul?!”, susține Florin Ivan.
Președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor a explicat și de ce multe autobuze nu au aer condiționat.
„Din cele 1.000 de autobuze Mercedes Citaro, 500 nu au aer din fabricație, iar la celelalte sunt multe defecte și nu sunt piese. Practic, din cele 500 de autobuze Citaro cu aer, doar 300 sunt în trafic, iar dintre acestea, aproximativ 150 au aerul defect, pentru că nu are cine să le repare, nu sunt piese, nu au fost întreținute. Probleme sunt și la multe autobuze Otokar.
Deci, acesta este managementul STB, degeaba aruncă Nicușor Dan vina pe șoferi. Acum, călătorii vor prinde ură pe șoferi, îi înjură lumea din cauza primarului”, a mai spus Florin Ivan.
CITEȘTE ȘI: